سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بأی ذنبٍ ... ؟؟!

 

گاهی که در اخبار شاهد برخی رویداد های منفی جامعه از قبیل مزاحمت برای نوامیس ، ضرب و جرح ، زورگیری یا مسائلی از این دست بودم  تصور هم نمی کردم که روزی این مسائل برای یکی از دوستان و نزدیکان خودم  اتفاق بیافتد !


خلاصه ماجرا این است که شب نیمه شعبان دوست خوبم علی خلیلی ( طلبه جوان و فعال فرهنگی در کانون فرهنگی بهشت و موسسه فرهنگی دینی نور معرفت ) بعد از اتمام کار خود در ایستگاه صلواتی هیئت سائلین ثامن الحجج (ع) در منطقه تهران پارس به همراه جمعی از دانش آموزان خود راهی منزل می شود . در راه با چند جوان شرور مواجه می شوند که در شلوغی های مراسمات جشن و ... قصد ایجاد مزاحمت برای چند خانم (که پوشش و ضواهر آنها خوب و قابل قبول بوده ) را دارند . علی برای جلوگیری از این اتفاق و دفاع از خانم ها وارد ماجرا می شود و با تذکر شفاهی به مزاحمان قصد خاتمه دادن به مسئله را دارد که این اراذل و اوباش به او و نوجوانان همراهش حمله می کنند و علی را از ناحیه شاهرگ مورد اصابت چاقو قرار می دهند و از محل متواری می شوند .

تا اینجای قضیه رو می تونستید از سایت موسسه فرهنگی دینی نور معرفت و خبرگزاری های فارس و صراط و جهان و ... بخونید . اما نکات تاسف برانگیز ماجرا از اینجا شروع می شه که به دلیل برخی مصلحت اندیشی های نابجای مسئولین خبری و ... تا بحال روش سرپوش گذاشته شده .

بنده چون از نزدیک شاهد این وقایع بودم و همچنین بدلیل اینکه فکر نمیکنم با سرپوش گذاشتن روی اشتباهات یک عده افراد بی لیاقت کاری از پیش ببریم قصد دارم به افشای بعضی واقعیت های این ماجرا که در هیچ خبرگزاری گفته نخواهد شد بپردازم . تا زمانی که افراد بی لیاقتی که بر بعضی پست های نظام تکیه زده اند مطمئن باشند که آبروی آنها در رسانه ها حفظ خواهد شد تلاش مسئولین دیگر نظام هم که دلسوزانه کار می کنند به جایی نخواهد رسید . امروز دوره ای که خیال می کردند آبروی نظام به آبروی افراد وابسته است گذشته است .

1 - پیکر نیمه جان علی خلیلی به دلیل اینکه هیچ بیمارستانی حاضر نشد آمبولانسی را برای بردن او اعزام کند در حالیکه از ناحیه شاهرگ خونریزی داشته 30 دقیقه روی زمین ماند و بعد از اینکه همراهان از آمدن آمبولانس ناامید شدند با خودروی شخصی به بیمارستان تهران پارس رسانده شد.

2 - در بیمارستان تهران‌پارس پس از اتصال دستگاه تنفس مصنوعی به وی، به دلیل نبود امکانات جراحی عروق در این بیمارستان، قرار شد وی را به یک بیمارستان دیگر اعزام کنند. با تاسف بسیار شاهد بودیم که تا ساعت 4 بامداد با 14 بیمارستان بزرگ تهران تماس گرفته شد (از جمله یمارستان‌های رسول اکرم(ص)، امام حسین(ع)، شهدای تجریش، امام سجاد(ع) ، بقیه‌الله ، تهران کلینیک ، سینا ، میلاد ، الغدیر، طالقانی ، لاله، امام خمینی، جماران و پارسیان ) و هیچکدام حاضر به پذیرش علی نشدند . بعضی از این بیمارستان ها به ما گفتند : " در صورت پذیرش این بیمار آمار فوت ما بالا می رود به همین دلیل از پذیرش او معذوریم! "

مطمناً تصور این لحظات برای هر انسانی دردناک است که یک عده به اصطلاح پزشک با ابراز بی شرمانه این دلیل از پذیرش نزدیک ترین عزیز تو در بیمارستان دولتی (که تمام هزینه هایش را همین مردم تامین می کنند) جلوگیری کنند . مگر نه اینکه پزشکان وظیفه دارند تا آخرین لحظه قبل از مرگ برای نجات یک بیمار تلاش کنند ؟ وقتی یک پزشک قبل از هیچ تلاشی به شما بگوید بیمارتان از همین الان مرده به حساب می آید آیا می توان او را باز هم یک پزشک دانست ؟ آیا اصلا می توان این فرد را یک انسان نامید؟

و بیمارستان های دیگر فقط پذیرش را منوط به دریافت هزینه های هنگفت کردند و ... . و ما ماندیم و یک انسان که داشت روی دستمان پر پر می شد . تا اینکه ساعت 4 صبح بیمارستان خصوصی عرفان (در غرب تهران) قبول کرد  بعد از رفتن 5 میلیون تومان پول نقد علی را بستری کند .

3 - سهل انگاری و عدم همکاری نیروی انتظامی و کلانتری محل واقعه (کلانتری 126 و کلانتری 144) در ایجاد پرونده و پیگیری واقعه قابل توجه بود ! نیروی انتظامی و عده ای افراد ناشناس ( از جایی شاید شبیه وزارت اطلاعات ) دقیقا پس از رسانه ای شدن قضیه به بیمارستان آمده و در حالی که مادر علی را (که در شرایط بسیار بد روحی و عصبی قرار داشت ) دوره کرده بودند سعی داشتند از او اقرار بگیرند که قضیه هیچ ربطی به امر به معروف و نهی از منکر نداشته و این جوانان از دوران کودکی با علی خصومت شخصی داشته اند !!!!

این واقعا اسف بار است که نیروی انتظامی به جای پیگیری اصل ماجرا سعی در ماست مالی ماجرا دارد .

4 - تمام عکس ها و فیلم هایی که از مجروحیت علی و سرگردانی دوستان برای انتقال او به بیمارستان ها و لحظات بستری شدن او در بیمارستان عرفان داشتیم توقیف شد.

5 - پس از رسانه ای شدن مسئله دوستان محترم وزارت درمان در اقدامی سریع برای ماست مالی کردن قضیه ی سهل انگاری مسئولین بیمارستان های تهران در پذیرش علی اعلام کردند بیمارستان بقیة الله حاضر است بدون هیچ هزینه ای او را درمان کند .

6 - بعضی ها که در این میان موقعیت شخصی خود را در خطر دیدند با استفاده از رسانه هایی که تحت کنترل دارند سعی در تحریف قضیه داشتند . اگر سایت های بزرگی مثل خبرگزاری فارس که پوشش خبری مناسبی از این قضیه داشتند و واقعیت ها را بازتاب می دادند ،وجود نداشتند بعضی ها قضیه را در همان نتفه خفه می کردند . مثلا سعی کردند که در یکی از سایت های خبری اعلام کنند که تذکر به دلیل مزاحمت برای نوامیس نبوده و برای صدای ضبط ماشین بوده!!! (شما خودتان قضاوت کنید از این تحریف چه کسی سود می برد؟ )

7 - گزارشی از واقعیت های این پرونده در باشگاه خبرنگاران جوان تهیه شد که در خبر 20:30 پخش شود که به دلیل مصلحت اندیشی عده ای از دوستان حذف شد .

8 - و دردناک ترین بخش ماجرا اینکه خانواده و دوستان ضاربین (که دستگیر شده اند ) در طی تماس های تهدید آمیز با خانواده علی اعلام کرده اند که در صورتی که رضایت ندهند به بقیه اعضای خانواده علی هم رحم نخواهند کرد و آنها هم در امان نخواهند بود .

***

کلام آخر با مقتدایمان حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش امام خامنه ای است

 ما و همه مجاهدان عرصه فرهنگی همچون علی خلیلی ، سربازانی کوچک در راه اعتلای اسلام عزیز هستیم و حتی اگر کسی نیاید، فراوانند جان برکفانی که دریا دریا خونشان را نثار کلمه به کلمه و حرف به حرف جاری از لسان گهربارتان کنند. به قول سید شهیدان اهل قلم: مگر نه آنکه گردنها را باریک آفریده اند تا در مقتل کربلای عشق آسانتر بریده شود؟ باشد تا دستگاههای فرهنگی بیدار شوند و عرصه فرهنگ را جولانگاه خار و خسان ابتذال نکنند و دستگاههای انتظامی هشیار شوند و در راه انجام وظیفه، اهمال به خود راه ندهند که حق وعده داده است :

ان الله یدافع عن الذین آمنوا ان الله لا یحب کل خوان کفور

منبع این پست

 


نوشته شده در  چهارشنبه 90/4/29ساعت  7:4 عصر  توسط داود نوروزی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
پیشینه ی تاریخی بقیع
خبرهای جدید از امام موسی صدر
یادواره سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی
به بهانه ی شروع سریال شوق پرواز
احکام زکات فطره
شرح دعای روز بیست و نهم ماه رمضان
شرح دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان
[عناوین آرشیوشده]