سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

خش انگلیسی شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرد که خبرنگار این شبکه مستقر در طرابلس به نام "جمال الشایل" Jamal Elshayyal پس از سقوط رژیم قذافی، با حضور در ساختمان تخریب شده وزارت اطلاعات این رژیم بر اثر بمباران جنگنده های ناتو، موفق شده به یک سری اسناد فوق سری از جمله اسنادی مربوط به سرنوشت امام موسی صدر و همچنین روابط و تماس های پنهانی رژیم قذافی با مقامات صاحب نفوذ دولت آمریکا در محل دفتر کار "عبدالله السینوسی" وزیر اطلاعات رژیم قذاقی دسترسی پیدا کند.
گزارش رسانه ها حاکی از کشف اسناد فوق سری در خصوص سرنوشت امام موسی صدر از دفتر کار وزیر اطلاعات رژیم دیکتاتوری لیبی است.

به گزارش ایرنا، بخش انگلیسی شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرد که خبرنگار این شبکه مستقر در طرابلس به نام "جمال الشایل" Jamal Elshayyal پس از سقوط رژیم قذافی، با حضور در ساختمان تخریب شده وزارت اطلاعات این رژیم بر اثر بمباران جنگنده های ناتو، موفق شده به یک سری اسناد فوق سری از جمله اسنادی مربوط به سرنوشت امام موسی صدر و همچنین روابط و تماس های پنهانی رژیم قذافی با مقامات صاحب نفوذ دولت آمریکا در محل دفتر کار "عبدالله السینوسی" وزیر اطلاعات رژیم قذاقی دسترسی پیدا کند.

خبرنگار الجزیره در این گزارش ادعا کرده است که اسناد مربوط به امام موسی صدر را به چشم خود در دفتر کار وزیر اطلاعات رژیم قذاقی مشاهده کرده است اما افرادی که همراه او در محل یادشده حضور داشته اند، به این خبرنگار اجازه نداده اند که این اسناد را به بیرون از محل یاد شده منتقل کند.

خبرنگار الجزیره به جزئیات بیشتری در خصوص اسناد مربوط به امام موسی صدر اشاره نکرده است.

امام موسی صدر بیش از 30 سال پیش در سفری به لیبی که بنا به دعوت رژیم این کشور انجام گرفته بود، مفقود شد و از آن زمان تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت او در دست نیست.

** روابط مخفی قذافی با مقامات آمریکایی

خبرنگار الجزیره طبق گفته های خود موفق شده است بخشی از اسناد محرمانه مربوط به تماس ها و روابط سری و مخفیانه رژیم قذاقی با برخی مقامات صاحب نفوذ دولت آمریکا را از دفتر کار وزیر اطلاعات این رژیم به طور مخفیانه خارج کند.

بر اساس این اسناد، رژیم قذاقی به رغم اینکه در ظاهر خود را ضدآمریکایی نشان می داد، اما در پشت پرده با مقامات دولت آمریکا از جمله آقای دیوید ولچ معاون وزیر امور خارجه آمریکا در زمان ریاست جمهوری جورج بوش در تماس بوده اند و این مقام آمریکایی گفت وگوها و دیدارهایی با مقامات رسمی ارشد لیبی از جمله افرادی به نام های ابوبکر الزلیتنی و محمد احمد اسماعیل داشته است.

این اسناد نشان می دهد که در روز دوم آگوست سال جاری میلادی، یعنی حدود یک ماه پیش، دیوید ولچ آمریکایی با مقامات ارشد رژیم لیبی در هتل "قور سیزنز" در قاهره ملاقات داشته است. این هتل در نزدیکی سفارت آمریکا در قاهره قرار دارد.

 


نوشته شده در  یکشنبه 90/6/13ساعت  11:53 عصر  توسط داود نوروزی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
پیشینه ی تاریخی بقیع
خبرهای جدید از امام موسی صدر
یادواره سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی
به بهانه ی شروع سریال شوق پرواز
احکام زکات فطره
شرح دعای روز بیست و نهم ماه رمضان
شرح دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان
[عناوین آرشیوشده]